Jag älskar...

...en hel del saker, en av dom är Ica tidningen Bufe, det är min nya kärlek!!!
Idag har jag gjort ännu en super duper god sak från den!!!!

Nigellas chokladkola med pistagenötter ca 60 bitar

Behövs:
350 g mörk blockchoklad för bakning/matlagning (aka inte Lindh lr nått sånt... ;)
1 burk kondenserad mjölk (400 g)
30 g smör
150 g pistaschnötter

Först:
Skala nötterna, lägg dom i en påse och krossa med hammare, kavel lr nått annat hårt!
Hacka cokladen. Lägg den tillsammans med den kondenserade mjölken,
smör i en panna med tjock botten (så att du inte bärnner allt)
Smält och rör om på låg värme!

Sen:
Tillsätt nötterna och rör om. Häll i allt i en form, gärna med bakplåtspapper så att de
inte fastnar!! Hur tjockt du vill ha de är upp till dig, desto större form, desto smalare blir bitarna.
I receptet i tidningen står det att man ska hälla upp det i 2 st formar som är 15*20 cm.
Sätt in formarna i kylen i ca 3 timmar.

Sist:
Ta fram formarna ur kylen, skär upp i bitar.
Lägg bitarna i en burk med bakplåtspapper mellan lagren så att de inte klibbar ihop.
Förvara i frysen!


Om chokladen:
SUPER DUPER GOOOOOOD!
Jag har helt enkelt dött och hamnat i himmelriket!
Använde 400 g mörk choklad å de blev nog sött ändå...
Skulle egentligen va salt i receptet, men eftersom jag använde saltade pistaschnötter
så behövdes det inte...
REKOMENDERAS absolut, dessutom är de så massivt att man inte kan äta så
mkt av det!!


Annars har jag lagt allt seriöst på hyllan, B-uppsatsen är i dvala för tillfället!

Har istället övertalat Didrik att köpa julgardiner och har sen pyntat hans och Max lägenhet,

jag är nöjd för de blev jätte fint!!!!!

Sen så har vi en liten Shakespear på besök, hur söt som helst! Just nu ligger hon och myser på mina ben å sover å Didrik ligger bredvid mig och sover.... Jag vill verkligen ha en katt!!! I julklapp, var så snäll!!!

    TVn e varm!             Allt e spännande!        Didrik e nöjd!
                                                                          
                                                                                                                                                                           


Kommentarer
Postat av: elin

Såg sjukt gott ut det där du, blir det bjudning till kaffet i morrn? hihi

2008-11-30 @ 20:59:33
URL: http://umebon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0