Den lysande arbetsmarknaden...

....lyser med sin frånvaro...
Såg på nyheterna om uppsägningarna på volvo i Umeå,
den första massiva uppsägningen i dessa uppsägningstider här och nog var den massiv nog!
Ojoj, stackars alla människor å deras familjer!

Orolig och nyfiken som jag är satte jag mig och kollade hur arbetssituationen 
ser ut för mig i Umeåområdet inom pedagogiska arbeten...
Ojoj vad jag har valt fel, det fanns inte en enda gymnasielärartjänst i något ämne alls.
Visst kollade inte Vilhelmina, men de känns lite väl långt att veckopendla dit...

Med dagens arbetsmarknadspolitik blir jag orolig för mig och min framtid,
den mänskliga faktorn är nästan uträknad...
Men jag har hopp *ta ta*
Nej, men allvarligt, vad ska jag annars ha??
Jag måste juh tro att all den tiden jag lagt ned leder till något vettigt,
om inte kommer jag att få magsår av oro innan jag ens gått ut utbildningen...
Nånstans måste det finnas plats för mig också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0