Pollytårta...

....världens godaste choklad/kladdkaka kaka, iaf som jag vet om vid skrivande tillfälle ;)

Behövs:
175 g mörk choklad (jag brukar ta 200 ;)
175 g smör
2 dl socker
3 ägg
1 påse polly (av valfrisort, jag tycker om den blå påsen)
1 dl mjöl
2 tsk kaffe (funkar bra utan också)

Först:
Sätt igång ugnen på 175 grader.
Smält chokladen och smöret i en panna och vispa samtidigt sockret och äggen poröst.

Sen:
Blanda ihop allt i en bunke, ibland kan det behövas lite lite mer mjöl än 1 dl,
speciellt om du tog mer choklad...
Häll upp i en form med löstagbar botten!!
In i ugnen och håll koll för ibland bränns pollyn och man är tvungen att lägga på folie för att inte bränna kakan!

Sist:
Gör gärna kakan dagen innan och värm upp den igen innan du äter, för då har den tagit ihop sig ordentligt!
Hur som helst så servera gärna med osötad grädde eller glass,
och denna kaka är MASSIV!!


Om kakan:
Bland de godaste jag ätit, smällt polly är underbart!
Jag är kär helt enkelt!!!! Är som sagt mycket massiv, det behövs glass till och mycket mindre kaka än vad man tror...

Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Madde

mmm perfekt! måste provas inom en snar framtid =)

2009-04-06 @ 13:02:38
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0